طراحی خانه
  •   
  •   
  •   
  •   
  • محققان موسسه معماری بارسلونا به تازگی نمونه اولیه خانه اریگامی را ارائه داده اند که قابلیت کوچک و بزرگ شدن دارد و در دمای بالا تغییر شکل می دهد. این در حالی است که نمونه اولیه خانه اریگامی در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد منبسط شده و به شکل جدیدی در می آید که در هنگام سرد شدن نیز ظاهر آن حفظ می شود. بنابراین هنگامی که ساختمان دومرتبه در معرض گرما قرار بگیرد به حالت اولیه خود که به صورت مسطح است در می آید. در نمونه خانه اریگامی مزبور هنر اریگامی به کمک علم معماری آمده و امکان ساخت بناهای آینده را فراهم می سازد که با استفاده از کابل های مخصوصی که وظیفه انتقال گرما را بر عهده دارند شکل ظاهری آنها عوض می شود. 

     

     

    به گفته مبتکران خانه اریگامی یک ساختار چند منظوره است که با توجه به نیازهای روزانه تغییر شکل می دهد. همچنین از این طرح برای برگزاری نمایشگاه و یا اجرا در فضای آزاد می توان استفاده کرد، به صورتی که با توجه به اهداف و سناریوهای مختلف شکل آن عوض می شود. همچنین طرح اریگامی برای خانه های نسل آینده که بتوانند از فضای زندگی به محیط سرگرم کننده تبدیل شوند به کار می رود. به گفته محققان خانه اریگامی از تخته های ۳ تایی ساخته شده و به سیم های انتقال دهنده گرما مجهز می شود که تمام زوایای منزل را گرم کرده و فضای خانه در هنگام گرم شدن تا ۴ برابر افزایش می یابد.

     

    (سایت ایمنا)


    نظرات شما عزیزان:

    م
    ساعت16:18---16 تير 1394
    باباعاشقم

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





عکس

درباره سايت

  • Origami - اریگامی چیست؟ ( اُری) به معنی با اندیشه تا دادن و ( گامی) به معنی کاغذ است. ترکیب آنها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می سازد. بنابراین اوریگامی هنر و اندیشه ی تا دادن کاغذ (یا صفحاتی از جنس پلاستیک ، فلز و مواد دیگر) برای خلق شکل های مختلف ، می باشد.این شکل ها تعداد زیادی ازحیوانات ، پرندگان ، ماهی ها،وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک ، معماری ، صنعت و ... را شامل می شوند. اریگامی طیف بسیار گسترده ای از کودکان پیش دبستانی تا اساتید دانشگاه را در بر می گیرد.تمام مردم می توانند از آن لذت برده و با خلق طرحهای جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند. اوریگامی مدرن، در چند ساله اخیر(از سال 1950 میلادی به بعد) با انتشار کتابهای آقای آکیرا یوشیزاوا (Akira Yoshizava) ، استاد اریگامی از ژاپن، رنسانس خودش را شروع کرد. اکنون اوریگامی کاربردهای مهمی در هنر، علم و صنعت پیدا نموده است. هماهنگي بين چشم و دست ، مهارت در كارهاي فكري كه نياز به انجام ترتيب و توالي خاص دارد ، مهارت در دقت ، افزايش شكيبايي و صبر ، افزايش مهارتهاي خاص جسماني ، افزايش نتيجه گيري هاي منطقي و رياضي و … از فواید اریگامی است... ______________________________ محمدابراهیم حق پرست

آخرين عناوين

عکس

آموزش اوریگامی، لذت تا زدن کاغذ، origami

Origami اوريگامي: كاغذ تا شده يا هنر تا كردن كاغذ ، نوعي تفريح و سرگرمي است در جهت پرورش خلاقيت ها ، با استفاده از كاغذ براي خلق و آفرينش اشياء .

 

 

 

منوی کاربری