•   
  •   
  •   
  •   


  • ساده که میشوی

    همه چیز خوب میشود
    خودت
    غمت
    مشکلت
    غصه ات
    هوای شهرت
    آدمهای اطرافت
    حتی دشمنت
    یک آدم ساده که باشی
    برایت فرقی نمیکند که تجمل چیست
    که قیمت تویوتا لندکروز چند است
    فلان بنز آخرین مدل ، چند ایربگ دارد
    مهم نیست
    نیاوران کجاست
    شریعتی و پاسداران و فرشته و الهیه
    کدام حوالی اند
    رستوران چینی ها
    گرانترین غذایش چیست
    ساده که باشی
    همیشه در جیبت شکلات پیدا میشود
    همیشه لبخند بر لب داری
    بر روی جدولهای کنار خیابان راه میروی
    زیر باران ، دهانت را باز میکنی و قطره قطره مینوشی
    آدم برفی که درست میکنی
    شال گردنت را به او میبخشی
    ساده که باشی
    همین که بدانی بربری و لواش چند است
    کفایت میکند
    نیازی به غذای چینی نیست
    آبگوشت هم خوب است 
    ساده که باشی
    آدمهای ساده را دوست داری که
    بوی ناب آدم میدهند
  •  

    1 - ايجاد ارتباط عاطفي

    در يكي از بررسي هاي انجام شده حدود ده خانواده در نظر گرفته شد. به افراد خانواده ها اطلاعات اوليه اوريگامي Origami و ساخت چند شكل ساده آموزش داده شد ، با توجه به رفتار و لغات بكار برده شده درگفتگوي بين اعضاي خانواده در قبل از آموزش و بعد از آن ، مراوده هاي بين اعضاي خانواده خلاق و دوستانه تر شده بود. همين كار با چند گروه دانش آموز و بعد به صورت تك نفره نيز صورت گرفت. ايجاد روابط اجتماعي دوستانه تر و ايجاد علاقه به شكل ساخته شده از طرف سازنده ي آن ، نيز به خوبي قابل مشاهده بود .

    2 - تمام انسانها به حل مشكل يا معما علاقه مند هستند،

    بخصوص انسانهاي اهل علم ،طراحي، مهندسي ، گرافيك ، رياضي ،فيزيك و غيره ،كه عاشق حل مسائل علمي و ذهني مي باشند. دنياي اوريگامي Origami از اين بابت يكي از سرآمد ترين و هيجان انگيزترين علم و هنري است كه بشر به آن دست يافته است.صرف نظر از كارآمدي و كار آيي آن براي بسياري از علوم ، تمرين بسيار خوبي براي ايجاد خلاقيت و ذوق مثبت و سازنده در تمامي افراد از كودكان تا بزرگسالان است.

    اوريگامي Origami بيش از آنكه يك علم يا يك هنر باشد ، يك نياز براي انساني است كه مي خواهد خلاق و پويا باشد. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم اوريگامي جزء مهمي از دنياي حال و مخصوصاً آينده ي ما خواهد بود. تا كنون بدلايل مختلف از جمله عدم وجود خلاقيت ها و فرهنگ سازي هاي مناسب و كار آمد، در رسانه ها از جمله راديو و تلويزيون ، روزنامه ها و غيره ، اطلاع رساني و بستر سازي مناسب در اين زمينه انجام نشده است. مثلاً براي تهيه كنندگان برنامه هاي تلويزيوني ساخت برنامه هاي كم محتوي آسان تر است، تا ساخت برنامه هاي ناب و كارآمدي كه حاصل تحقيق ، مطالعه و استفاده از طرح هاي صاحب نظران باشد. روزنامه هاي ما نيز ترجيح مي دهند و برايشان ساده تر است كه به حوادث روزمره بپردازند تا به علوم و فرهنگ هايي كه توسعه آنها موجب رشد و پويايي جامعه مي گردد. با اين ديد ، هر دو رسانه در جذب ايده و طرح هاي نو و كار آمد ، چندان ابتكار عملي ندارند . بنا بر اين تمام افراد خوش فهم با يد با استفاده از امكانات پيشرفته دنياي ارتباطات ، به پيشرفت جامعه كمك كنند و كم كاري رسانه ها را پر نمايند. بجاي چشم دوختن بدست اين و آن و اينكه مدام بپرسيم ديگران براي ما چه كاري كرده اند خوب است كه گاهي به اين بينديشيم كه ما براي كشور و مردم مان چه كاري انجام داده ايم و مي توانيم انجام دهيم.

    3 - رشد نظم و ترتيب بهتر در كارها.

    4- افزايش مهارت دست ها

    5- هماهنگي انديشه و عمل .

    6 - ايجاد علاقه به ساخت شكل ها و مدلهاي اوريگامي و ترجيح دادن آن به انجام بعضي بازي هاي كامپيوتري و ديدن بعضي برنامه هاي تلويزيوني، و ... تا حد زيادي قابل ثبت و مشاهده بود.اين كارها با امكانات بسيار كمي انجام شد، تحقيقات علمي تر و بهتر دراين زمينه نياز به امكانات بيشتري دارد ، كه فعلا اين امكانات را در اختيار نداريم.

    7- ارزان بودن

    با توجه به زمينه هاي گسترده شكل هاي اوريگامي Origami ( كاغذوتا ) و ارزان بودن و حتي مجاني بودن ابزار (كه كاغذ است و حتي مي توان از مجلات و روزنامه ها و كاغذهاي باطله نيز استفاده نمود.) مي توان ...

    ادامه مطلب
  •  

    ( اُری) به معنی با اندیشه تا دادن و ( گامی) به معنی کاغذ است. ترکیب آنها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می سازد. بنابراین اوریگامی هنر و اندیشه ی تا دادن کاغذ (یا صفحاتی از جنس پلاستیک ، فلز و مواد دیگر) برای خلق شکل های مختلف ، می باشد.این شکل ها تعداد زیادی ازحیوانات ، پرندگان ، ماهی ها،وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک ، معماری ، صنعت و ... را شامل می شوند. اریگامی طیف بسیار گسترده ای از کودکان پیش دبستانی تا اساتید دانشگاه را در بر می گیرد.تمام مردم می توانند از آن لذت برده و با خلق طرحهای جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند. اوریگامی مدرن، در چند ساله اخیر(از سال 1950 میلادی به بعد) با انتشار کتابهای آقای آکیرا یوشیزاوا (Akira Yoshizava) ، استاد اریگامی از ژاپن، رنسانس خودش را شروع کرد. اکنون اوریگامی کاربردهای مهمی در هنر، علم و صنعت پیدا نموده است.

    تاریخچه اوریگامی

    کاغذ در سال 105 میلادی (حدود 1900 سال قبل) توسط آقای تسایی لون که وزیر کشاورزی چینی ها بوداختراع شد. چند سال بعداز آن بود که تولید کاغذ افزایش یافت و در اختیار توده مردم قرار گرفت. از این زمان بود که هنرتا دادن کاغذ در ‌چین شروع شد. آنها چندین قرن اسرار تولید کاغذ و تادادن آنرا نزد خود حفظ نمودند ،تا بعد به کره و ژاپن راه یافت ،در ژاپن بود که کار تا دادن کاغذ کاملتر شد و به صورتی رواج پیدا نمود که جزئی از زندگی مردم گردید، و سالها بعد از آن بود که به کشورهای اروپایی راه پیدا نمود.در کشورهای اروپایی این هنر با علم مدرن آمیخت و با حمایت دانشگاهها و تشکیل انجمنهای بزرگ و قوی اریگامی (مانند دانشگاه معروف ام.آی.تی در آمریکا،دانشگاه کمبریج در انگلستان و ... ) تحولی جدید یافت.

عکس

درباره سايت

  • Origami - اریگامی چیست؟ ( اُری) به معنی با اندیشه تا دادن و ( گامی) به معنی کاغذ است. ترکیب آنها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می سازد. بنابراین اوریگامی هنر و اندیشه ی تا دادن کاغذ (یا صفحاتی از جنس پلاستیک ، فلز و مواد دیگر) برای خلق شکل های مختلف ، می باشد.این شکل ها تعداد زیادی ازحیوانات ، پرندگان ، ماهی ها،وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک ، معماری ، صنعت و ... را شامل می شوند. اریگامی طیف بسیار گسترده ای از کودکان پیش دبستانی تا اساتید دانشگاه را در بر می گیرد.تمام مردم می توانند از آن لذت برده و با خلق طرحهای جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند. اوریگامی مدرن، در چند ساله اخیر(از سال 1950 میلادی به بعد) با انتشار کتابهای آقای آکیرا یوشیزاوا (Akira Yoshizava) ، استاد اریگامی از ژاپن، رنسانس خودش را شروع کرد. اکنون اوریگامی کاربردهای مهمی در هنر، علم و صنعت پیدا نموده است. هماهنگي بين چشم و دست ، مهارت در كارهاي فكري كه نياز به انجام ترتيب و توالي خاص دارد ، مهارت در دقت ، افزايش شكيبايي و صبر ، افزايش مهارتهاي خاص جسماني ، افزايش نتيجه گيري هاي منطقي و رياضي و … از فواید اریگامی است... ______________________________ محمدابراهیم حق پرست

آخرين عناوين

عکس

آموزش اوریگامی، لذت تا زدن کاغذ، origami

Origami اوريگامي: كاغذ تا شده يا هنر تا كردن كاغذ ، نوعي تفريح و سرگرمي است در جهت پرورش خلاقيت ها ، با استفاده از كاغذ براي خلق و آفرينش اشياء .

 

 

 

منوی کاربری